Het is zover, ik ben in Santiago aangekomen! Samen met deze maatjes.

image

We liepen de hele dag samen. Mooi om zo samen te eindigen!

De stad inwaarts lopen was alweer een opgave. Het duurde en duurde. We dachten dat we er na Monte del Goso bijna waren, maar dat bleek toch nog een uur stappen…

De kathedraal was er dan toch nog onverwacht. Hij zag er anders uit dan in onze gedachten. De aankomst was raar.
Toeristen vroegen hoeveel km we gestapt hadden. 800. Mogen we met jullie op de foto? Ik was net mijn voeten aan t uitvluchten en de pleisters en maandverband van mijn hielen aan het afhalen, zodat ik nu op hun foto sta (lig) met mijn voeten in de lucht. Raar volkje, die vliegtuigtoeristen…

Afhalen van de Compostella, naar de Albergue, mijn spullen alweer eens wassen, een hapje eten, de kathedraal bezichtigen.

image

image

image
Na de pelgrims mis om 19.30 u – die enorm teleurstellend was – zijn we op restaurant gegaan met Jeff en Sylvie en Andrea en Marlene en haar man. We lieten ons gaan. Een menu van €35 incl. wijnen.
image
Het was heerlijk!

Jonathan en ik zijn daarna nog een pint gaan pakken. Toen we voelden dat we wat zat werden, aten we om 1 u ’s nachts nog een pita. En dan het bed in!

Een vermoeiende en beetje onwezenlijke dag.